LinkedIn er den største arenaen for B2B-markedet, med størst påvirkningskraft når det gjelder markedsføring til personer i denne målgruppa.
Hva kan din bedrift bruke LinkedIn til?
LinkedIn er et sosialt nettverk for profesjonelle yrkesutøvere som brukes til å bygge nettverk, knytte kontakter og holde seg oppdatert. Som bedrift kan du opprette en egen bedriftsside og legge ut informasjon, dele blogginnlegg og faglig innhold.
Du øker dine sjanser for å komme i kontakt med relevante bedrifter ved å selv være tilgjengelig og synlig i sosiale medier.
Liste over mest brukte sosiale medier i Norge:
- Snapchat
Facebook har størst andel av daglige brukere (69%). Deretter følger Snapchat (46%) og Instagram (38%). 9 av 10 i aldersgruppen 30-39 år har profil på Facebook, og det er flest kvinner (52%).
Av disse er det kun LinkedIn som er 100% business orientert.
7 grunner til hvorfor din bedrift bør være aktiv på LinkedIn!
Lurer du på hvorfor bedriften din bør benytte seg av plattformen? Vi gir deg seks gode grunner!
1. Merkevarebygging
Med små grep vil bedriften kunne fremstå som profesjonell og attraktiv.
2. Direkte markedsføringsmuligheter mot ønsket kundegruppe
3. Synlighet hos Google
Google prioriterer LinkedIn, og gjør det dermed lettere å bli funnet.