Pixeldust lager superenkle steg-for-steg oppskrifter uten noe «viss vass». 🙂
Slik oppretter du en Facebook-side for en bedrift
- Logg inn på din personlige Facebook-konto – det er denne kontoen du vil bruke til å administrere siden din.
- Trykk på denne linken: https://www.facebook.com/pages/create og fyll inn korrekt informasjon og velg «create page».
- Last opp profilbilde eller logo med litt luft rundt (jeg anbefaler 400 x 400 px minimum, og i formatet png eller jpg)
- Last opp coverbilde og trykk «save»
- Du vil så få spørsmål om å knytte mobilnummer opp mot WhatsApp. Dersom du ikke har planer om å annonsere mot kunder som skal kontakte deg på WhatsApp kan du bare krysse denne bort (trykk på kryss oppe i høyre hjørne).
Nå har du opprettet en bedriftsside på Facebook.
Slik oppretter du en LinkedIn-side for en bedrift
- Logg inn på din personlige LinkedIn-konto – det er denne kontoen du vil bruke til å administrere siden din.
- Trykk på denne linken: https://www.linkedin.com/company/setup/new/ og velg «company».
- Fyll inn korrekt informasjon og last opp profilbilde eller logo med litt luft rundt (300 x 300 px minimum, og i formatet png eller jpg) og trykk save «create page»
Nå har du opprettet en bedriftsside på LinkedIn.
Slik oppretter du en Instagram-side for en bedrift
Opprett en Instagram-konto på vanlig måte.
Du kan kun være logget inn med et visst antall kontoer samtidig, og du må ha en unik mailadresse for å opprette dette.
Har du allerede en konto i ditt bedriftsnavn, men ønsker å konvertere denne til bedriftsprofil? Det gjøres på denne måten:
En bedriftskonto de samme funksjonene som en privat konto, men du får tilgang til statistikk, utvidede kontaktmuligheter og kan kjøre annonser i tillegg. Hvem som helst kan sette opp en bedriftskonto, du må ikke «være et firma».
Det er bare fordeler å gjøre om din private konto til bedriftskonto. Du får vite endel om følgerne dine, slik at du kan passe på å publisere når følgerne dine er aktive og da mest sannsynlig får flere «likes» og dermed også flere følgere. Dette gjør du ved hjelp av funksjonen «Innsikt».