Pixeldust har designet den nye logoen, det grafiske uttrykket, SoMe-materiell og nettsiden for det nye listeforslaget «Folk i Drammen».
«Folk i Drammen» ble opprettet av varaordfører i Drammen, Ståle Sørensen (Uavhengig), våren 2023 og trenger 300 signaturer for å kunne stille til valg høsten 2023. Målet med «Folk i Drammen» er å få inn ryddige ressurspersoner som er i stand til å inngå brede forlik og skape entusiasme og glede over vårt felles prosjekt; Drammen. Målet med designet var å få frem en unik og gjenkjennelig designprofil som går dypere og viser noe av hva «Folk i Drammen» står for.
Logoen som ble valgt er denne:
Stikkord: Grønne verdier, et blomstrende sentrum og et levende kulturliv. Gode forhold for næringsdrivende og fokus på arbeidsplasser lokalt.
Gjennomføring og forsterking av sykkelplanen er en av tingene som vil føre til et bedre sentrum, og i logoen kan du derfor se en sykkel og et tre.
🚲 + 🌳 + FOLK I DRAMMEN
En annen logo som ble vurdert valgt:
Stikkord: Folk i fokus, bevaring av bygninger og et levende bymiljø.
Om du ser nøye etter vil du se at hjørnene er kuttet på F og L, på samme måte som de gamle «Drammenshusene». I tillegg til å være et statement, med «FOLK!» i fokus.
Foto: Rune Folkedal, hentet fra Drammens Tidende.
Til orientering: Jeg, Jannicke Bakke-Olsen i Pixeldust AS, står på listen til «Folk i Drammen».