Pixeldust har bistått med:
- Design og utvikling av helt nye nettsider i WordPress
TANKENE BAK LOGOEN og prosessen
Wallmans feirer 20 år i 2020, og ønsket en jubileumslogo som passet til Wallmans-logoen!
Wallmans ligger stemningsfullt til ved Akerselva i Oslo. Wallmans har et «dinner and a show»-konsept, der artistene også serverer gjestene. Det er ikke annet enn imponerende! På showet er det sangere, dansere og akrobater – og hvert år er det nytt show. I tillegg til juleshow. I 2020 er det 20 år siden Wallmans åpnet dørene i Oslo for første gang.
Detaljer som kom frem i intervjuet med kunden var at de ønsket:
- Logoen skulle skille seg ut og invitere til fest
- Den skulle fungere på alle flater, fra små mobil-ikoner til store bannere
- «W» kunne med fordel brukes alene for mindre flater
- Gi stemning av fest og show
- Passe sammen med øvrige profil og logo
Løsning
Hovedkonseptet ble å lage et «20»-tall som hang sammen med eller var integrert i logoen, i en form som kunne assosieres med jubileum og fest – i tillegg til å være stilfull, overraskende og appellere til sansene ved å være litt spennende og ikke A4. Fargene på nettsiden til Wallmans ble gjenbrukt i form av gradient orange. Jeg utviklet også en mer minimalistisk logo, som skiller seg fra de andre.
Her er resultatene: