Design av logo

Din logo og visuelle profil er det første kunden ser. Pixeldust utvikler unike, synlige og gjennomførte logoer og identitetsdesign for bedrifter.

Måten jeg jobber på er å høre deg fortelle om ditt produkt, tjeneste eller firma og ut i fra det utvikle en logo og/eller en visuell profil som passer til dette. Hver logo er unik, og hentes ikke fra noe clipart-arkiv på nettet.

Du får minst 3 utkast, og så jobber vi videre ut fra en av disse.

Logoene leveres i sort/hvitt om ikke annet er avtalt, og du vil få logoene til bruk for trykk og web.

Pixeldust kan også utvikle fargeprofil, finne fonter og bildestil som passer til, lage powerpoint-maler og maler til bruk på sosiale medier, i tillegg til selvsagt nettsider, nyhetsbrev og annet digitalt markedsmateriell. 

Logoer fra Pixeldust

inWaves

Strømsøboat

Strømsø er et nytt elbåtmerke, og kunden ønsket at logoen skulle representere elektrisitet og båt. Pixeldust leverte flere utkast, og til slutt ble dette en endelige. 

Arne Talks og Arnekampanjen

Wallmans jubileumslogo

I 2020 feiret Wallmans 20 års jubileum, og Pixeldust leverte forslag på jubileumslogo. 

Pixeldust

I 2019 ble Pixeldust opprettet, og en ny logo som skulle reprensentere firmaet mitt ble til. Ikonet «P» er også en fe som flyr til venstre, siden navnet er inspirert av Disney’s Tingeling og hennes tryllestøv (Pixiedust).

Gründerboost

Etablererveiledningen i Drammensregionen ønsket et nytt friskere navn og en ny logo. En av idéene mine til nytt navn var «Gründerboost» og dette likte kunden. 

Scrollytale

Det å fortelle historier, kan gjøres på mange visuelle måter. En måte er å lage en «scroll», dvs en side der leseren blir dratt nedover i historien mens han scroller. Denne måten å fortelle på kalles «Scrollytelling», og dette inspirerte til navnet «Scrollytale», som er en kombinasjon av en scrollehistorie og et eventyr/fortelling. 

Estateria

Estateria er et nytt produkt rettet mot både forbruker og eiendomsutvikler eller eiendomsmegler. Dette er i arbeid, så mer enn det kan jeg ikke si på nå værende tidspunkt. Men logoen skulle være enkel og moderne og dette er førsteutkastet.

Moss Taekwondo Klubb

To klubber skulle bli til én, og derfor trengte man en ny logo å samles om. Det ble noen runder med moderne og minimalistiske uttrykk, før man landet på en logo med to personer som bukker og viser respekt for hverandre. 

Codex Advokat

Da jeg var fast ansatt som Kreativ Leder i Codex Advokat, designet jeg ny logo og visuell profil for firmaet.

Drammen kommunes nye kommunevåpen

I 2019 vant jeg konkurransen om Nye Drammens kommunevåpen med designet «Årringer – ringvirkninger». Tre kommuner skulle slå seg sammen, og det var bestemt at det dermed skulle utvikles et nytt kommunevåpen. Historien ente med at designet tilslutt ble forkastet etter noen politiske kamper og mye engasjement fra innbyggerne. Man endte til slutt opp med å beholde Drammens eksisterende kommunevåpen. Les om saken i Drammens Tidende

The Voice of Norway

Logo for Voice-over stemmen til Dan R. Hagen.

Hvordan er prosessen frem til ferdig logo?
Jeg trenger vite hva du ser for deg og hva logoen skal representere. Deretter får du minst 3 stk utkast på logo, og velger en retning som jeg jobber videre med til du er fornøyd. 


Hvor lang tid må du beregne på å få en ferdig logo?

Normalt sett vil dette ta 6-8 uker, men dette er avhengig av at jeg får raske og konkrete tilbakemeldinger fra deg som kunde. For noen kunder er dette en større modningsprosess (og det har jeg stor forståelse for). Det er derfor vanskelig å anslå tiden det tar.